Multiway switching and Fibaro Single Switch 2

Multiway switching and Fibaro Single Switch 2

How to connect Fibaro Single Switch 2 into 4-way lighting systems. (How to control one light from 3 locations.)

What do you need for controlling light from 3 locations?

2 x 3-way switch
1 x 4-way switch

Warning:

Danger of electrocution !

  • All works on the device may be performed only by a qualified and licensed electrician. Observe national regulations.
  • Even when the device is turned off, voltage may be present at its terminals. Any works introducing changes into the configuration of connections or the load must be always performed with disconnected voltage (disable the fuse).

Wiring diagrams:

 

STD 6 3-way switch

STD 7 4-way switch

 

L terminal for live lead

N terminal for neutral lead

Q output terminal of the load

S1 terminal for key no.1

S2 terminal for key no.2

B service button (used to add or remove a device from the system)

Activating Fibaro Single Switch 2:

  1. Connect the device in accordance with the wiring diagrampresented in Figure 1. Switch on the mains voltage.
  2. Fibaro Switch must be placed within the range of Home Center controller, as adding mode requires direct communication with the controller.
  3. Find key no. 1 which allows to switch circuit 1 on, in accordance with the diagram.
  4. Set the Home Center controller in add mode (see the controller's manual).
  5. Add Fibaro Single Switch 2 to the network by pushing three times key no. 1 or push-button B located inside the housing of the device. For toggle switch perform 3 position changes.
  6. The controller indicates when the device is correctly added to the network.

Controlling Fibaro Single Switch 2 using Home Center controller

18 Komentáre

  • Miroslav

    Miroslav 01/6/2020 Odpovedať

    Dobrý deň.
    Ak mám ako chodbové vypínače použite dotykové vypínače Livolo VL-C701S, bude chodbové zapojenie podľa schémy vyššie fungovať?
    Dotykový vypínač VL-C701S pre svoju správnu funkčnosť čerpá energiu cez uzatvorený obvod cez žiarovku, resp. svietidlo či svetelný okruh. Ak ale použijem Fibaro Single Switch tak sa zrejme uzatvorený obvod preruší a tak prestanú dotykové vypínače fungovať úplne, alebo existuje dáke iné riešenie?
    • SmarterHOME Team

      SmarterHOME Team 01/6/2020 Odpovedať

      Dobrý deň,
      ďakujeme za dotaz.

      Bohužiaľ uvedený typ Livolo vypínača s modulom Fibaro Single Switch nebude fungovať.

      Zo série Livolo vypínačov fungujú s modulmi Fibaro len bezpotenciálové modely ako je napr. LIVOLO VL-C701IH-11 resp. LIVOLO VL-C702I-12.

      Zapojenie 1kusu vypínača Livolo s Fibaro modulom - https://tinyurl.com/smarterhome-livolo-1
      Zapojenie viacerých kusov vypínačov Livolo uvedenom - https://tinyurl.com/smarterhome-livolo

      Vzniká ale potreba mať v každej elektroinštalačnej krabici pod každým vypínačom Neutrálny vodič (ľudovo Nulák).

      Prajeme pekný deň.
      SmarterHOME Team
      • Miroslav Chrastina

        Miroslav Chrastina 04/12/2020 Odpovedať

        Dobrý deň
        Mám otázku na dané vypínače (konkrétne LIVOLO VL-C702IH-11), keďže potrebujem ovládať 2 svetlá až 3 miest. Zistil som, že dané vypínače (aj 701 aj 702) sú „impulzné“, teda sa používajú napríklad na zvonček alebo ak chcem aby svetlo svietilo, tak musím tlačidlo stále držať.
        Po zapojení spínacieho modulu FIBARO Double Switch 2 budú svetla správne fungovať? Teda bude možné, že na vypínači A kliknem na 1. tlačidlo na a svetlo sa zapne a ostane svietiť a z vypínača C kliknem na 1. tlačidlo a svetlo sa vypne (obdobne predpokladám, že bude funkčné aj 2. svetlo)?
        Myslel som si, že FIBARO Double Switch 2 vyžaduje mať na vstupe S1/S2 stále napätie aby následne svietili aj dané svetlá a keď na S1/S2 napätie nie je tak svetlá zhasnú.
        Ďakujem
        • SmarterHOME Team

          SmarterHOME Team 04/12/2020 Odpovedať

          Dobrý deň,
          ďakujeme za dotaz.
          FIBARO Double Switch 2 dokáže pracovať aj s impulznými vypínačmi (zvončekovými) aj klasickými (prepínačmi).

          Pri impulzových očakáva modul FIBARO Double Switch 2 na vstupoch S1/S2 impulz.
          Pri prepínačoch zmenu úrovne potenciálu 0 alebo 230V AC.

          Po zapojení spínacieho modulu FIBARO Double Switch 2 budú svetla správne fungovať? // Áno, budú fungovať tak ako popisujete nižie a teda: Ak na vypínači A kliknete na 1. tlačidlo, svetlo sa zapne a ostane svietiť a z vypínača, B alebo C kliknete na 1. tlačidlo, svetlo sa vypne. Rovnako ako bude fungovať ovládanie druhého svetla pomocou druhého výstupu FIBARO Double Switch 2.

          Ale POZOR: podľa manuálu - https://manuals.fibaro.com/switch-2/#post-1737
          Length of wires used to connect the control switch should not exceed 10m. (V preklade dĺžka káblov použitých na pripojenie ovládacieho nástenného vypínača by nemala presiahnuť 10 metrov.)

          Ďakujeme za pochopenie.
          Prajeme pekný deň.

          SmarterHOME Team
          • Miroslav Chrastina

            Miroslav Chrastina 04/14/2020 Odpovedať

            Dobrý deň
            Ďakujem za odpoveď a ešte viac ďakujem za upozornenie na maximálnu dĺžku COM káblov ktorú zrejme pri inštalácii presiahnem. Ale nevzdávam sa :)
            Teoreticky u vypínačov VL-C702IH by som NEmusel pre ich prepojenie využívať ten COM „port“. U tých potenciálových to svoje opodstatnenie má alebo u tých čo sú „prepínače“. Ale u týchto impulzných by som si mohol dovoliť ich prepojiť priamo cez L1, teda spojiť všetky L1 z vypínačov a tie priviesť na S1 - FIBARO Double Switch 2 (obdobne spojiť všetky L2 a priviesť na S2) a funkčnosť by ostala zachovaná. Ak by aj niekto naraz stlačil L1 na viacerých vypínačoch tak by nemalo dôjsť k žiadnemu problému zrejme.
            Viete mi prosím toto moje tvrdenie vyššie potvrdiť, aby som ho z teoretickej roviny mohol preniesť v budúcnosti aj do praktickej?
            Čo sa týka COM vstupu, budem ho musieť zapájať na L alebo vôbec netreba?

            Vopred ďakujem za odpoveď
            • SmarterHOME Team

              SmarterHOME Team 04/14/2020 Odpovedať

              Áno, malo by to tak fungovať, teoreticky. Prakticky to nemáme odskúšané.

              Čo sa týka COM vstupu, či ho bude treba zapájať by som sa radšej opýtal predajcu, schéma zapojenia LIVOLO nie je jednoznačná v tomto bode a my tieto vypínače nedistribujeme ani ich nepoužívame, takže otestovať to nevieme.

              Pekný deň.
              SmarterHOME Team
  • Jan

    Jan 11/12/2018 Odpovedať

    Dobrý den, je možné takhle zapojit i Fibaro dimmer 2?
    Děkuji
    • SmarterHOME Team

      SmarterHOME Team 11/14/2018 Odpovedať

      Dobrý deň,
      áno rovnako je možné zapojiť aj Dimmer.

      Svorky (terminály) na module Fibaro Dimmer 2 sú trochu odlišné ako u Fibaro Double/Single Switch 2. ale v princípe veľmi podobne sa dá aplikovať uvedené zapojenie.

      Pekný deň.
  • Marian Púš

    Marian Púš 11/9/2018 Odpovedať

    Dobrý deň.Prosím Vás, dá sa jeden vypínač v zapojení na chodbe ovládať aj dialkovo?A akým modulom?Ďakujem.
    • SmarterHOME Team

      SmarterHOME Team 11/14/2018 Odpovedať

      Dobrý deň,

      prosíme o upresnenie otázky. Čo myslíte pod ovládaním jedného vypínača diaľkovo?

      V princípe, môžete nechať len jeden vypínač na 1 svetlo a ostatné vypínače, ktoré sú v chodbovom zapojení nahradiť diaľkovými - napr. https://smarterhome.sk/sk/zwave-nastenne-ovladace/nodon-nastenny-vypinac-biely-nodecws3101-246.html

      Pekný deň.
      • Marian

        Marian 11/8/2019 Odpovedať

        Dobrý den,
        když použiju schéma zapojení Chodbový vypínač a Fibaro Single Switch 2 a k tomu přidám Fibaro tlačítko tak v HC2 se bude dát vytvořit scéna z grafických bloků typu, že když zmáčknu tlačítko a světlo svítí tak vypni a druhá scéna pak bude opačně?
        • SmarterHOME Team

          SmarterHOME Team 04/12/2020 Odpovedať

          Dobrý deň,
          ďakujeme za dotaz.

          Áno, táto situácia sa dá vyriešiť aj pomocou blokových scén, kde jedna podmienka - stlačenie tlačidla spustí overenie, či je svetlo zapnuté ak áno tak sa svetlo vypne. A druhá scéna urobí opak.

          Pekný deň.
          SmarterHOME Team
  • Vladimir Hirner

    Vladimir Hirner 02/28/2018 Odpovedať

    Dobry den,
    je mozne zapojit chodbovy vypinac s fibaro double switchom?
    • SmarterHOME Team

      SmarterHOME Team 03/1/2018 Odpovedať

      Dobrý deň,
      áno je to možné však potrebujete mať vo vypínači, ktorý je spojený so svetlom stálu fázu.
      Iným riešením je výmena tzv. prepínačov za tlačidlové vypínače.
      Ďakujeme za pochopenie.
      Prajeme príjemný deň.
  • Ivan Šebesta

    Ivan Šebesta 08/13/2017 Odpovedať

    Dobry den
    Prosím Vás odkiaľ mám zobrať Nulak v krabičke vypínača ak tam predsa je len Fáza a potom len 2 čierne vodiče ako máte na obrázku. Ďakujem za odpoved.Iba asi ak by modul bol v krabičke nie pod vzpinačom ale v rozvodovej je to tak ? Dakujem
    • SmarterHOME Team

      SmarterHOME Team 08/17/2017 Odpovedať

      Dobrý deň,
      ďakujeme za dotaz. Infomácia o potrebnom nulovom vodiči je v popise jednotlivých Fibaro modulov. Novým štandardom je, že nulové vodiče sú naťahané priamo pod vypínače. Avšak podľa elektrotechnickej schémy je možné zistiť kde je najbližší neutrálny vodič, resp. inštalácia modulov je možná priamo do rozvodnej skrine.
      Prajem príjemný deň.
  • Michal Holeš

    Michal Holeš 02/5/2017 Odpovedať

    Tie schemy su uplne zmatocne. Prosim upravte si ich.
    • SmarterHOME Team

      SmarterHOME Team 03/8/2017 Odpovedať

      Ďakujeme za pripomienky. Návod bol písaný ešte pre staršiu verziu modulu. Blog a samotné schémy sme upravili pre momentálne aktuálnu verziu modulu Fibaro Single Switch 2.

Zanechajte nám Váš názorZanechajte odpoveď

Vyhľadávanie v blogu

Najnovšie názory

Recently Viewed

No products

Menu

Compare 0