V období pred a po Vianociach 2022 sme zaznamenali od zákazníkov a používateľov Shelly zariadení informáciu, že po pripojení Shelly zariadenia do aplikácie sa im zobrazí hláška „Pending Connection“ resp. „Čaká sa na pripojenie“.

Čo znamená takáto hláška, a prečo sa zobrazuje keď sa zariadenie korektne pridalo? Táto hláška sa začala zobrazovať nedávno a má súvis s prípravou prechodu Shelly mobilnej a webovej aplikácie na novú verziu. Všetky Shelly zariadenia prichádzajú s určitou verziou firmvéru, niektoré môžu mať starší firmvér a tým pádom aj keď sa zariadenie do aplikácie pripojí, už sa nedokáže pripojiť na Cloudové servery Shelly.
Ale ako túto hlášku odstrániť ? Ako aktualizovať firmvér a tým odstrániť tento problém? Riešenie vo svojej podstate jednoduché, avšak nie je viditeľné okamžite. Čo teda treba urobiť?
- Pripojiť Shelly zariadenie do WiFi/LAN sieť a zároveň do internetu. To je možné dvoma spôsobmi.
- Buď pridaním zariadenia do Shelly Cloud aplikácie.
- Pripojením sa na WiFi access point Shelly zariadenia napr. cez notebook a zadaním IP adresy 192.168.33.1 do prehliadača a zadaním názvu a hesla WiFi siete, na ktorú sa má Shelly zariadenie pripojiť.
- Zistiť IP adresu Shelly zariadenia. Poslúžiť na môže buď aplikácia Advanced IP Scanner alebo to zistíte pomocou rozhrania Vášho domáceho Router-a.
- Vložiť IP adresu ako URL adresu do prehliadača a spustiť aktualizáciu firmvéru.

- Počkať na dokončenie aktualizácie firmvéru Shelly zariadenia.
- V nastaveniach (Settings) Shelly modulu povoliť Cloud.

- Problém by mal byť odstránený.

Iné hlášky alebo varovania pri pridávaní Shelly zariadení do Shelly aplikácie:
- Something went wrong! Pri ukladaní názvu, ikony a miestnosti zariadenia. -> Skúste takisto zaktualizovať firmvér ako je vyššie uvedené.
- The device is already registered to another user! -> Táto hláška sa občas vyskytuje aj pri nových zariadeniach a je spôsobená problémom z výroby. Resp. ak ste kúpili už predtým použité Shelly zariadenie tak predchádzajúci užívateľ si ho neodstránil z aplikácie a používa ho na Cloude. V tomto prípade treba kontaktovať Shelly podporu a napísať im MAC adresu (sériové číslo) predmetného Shelly zariadenia. MAC adresu zistíte buď v Router-i alebo cez Advanceed IP Scanner. Kontaktovať Shelly viete - https://ticket.shelly.support/open.php