V období pred a po Vianociach 2022 sme zaznamenali od zákazníkov a používateľov Shelly zariadení informáciu, že po pripojení Shelly zariadenia do aplikácie sa im zobrazí hláška „Pending Connection“ resp. „Čaká sa na pripojenie“.

Čo znamená takáto hláška, a prečo sa zobrazuje keď sa zariadenie korektne pridalo? Táto hláška sa začala zobrazovať nedávno a má súvis s prípravou prechodu Shelly mobilnej a webovej aplikácie na novú verziu. Všetky Shelly zariadenia prichádzajú s určitou verziou firmvéru, niektoré môžu mať starší firmvér a tým pádom aj keď sa zariadenie do aplikácie pripojí, už sa nedokáže pripojiť na Cloudové servery Shelly.
Ale ako túto hlášku odstrániť ? Ako aktualizovať firmvér a tým odstrániť tento problém? Riešenie vo svojej podstate jednoduché, avšak nie je viditeľné okamžite. Čo teda treba urobiť?
- Pripojiť Shelly zariadenie do WiFi/LAN sieť a zároveň do internetu. To je možné dvoma spôsobmi.
- Buď pridaním zariadenia do Shelly Cloud aplikácie.
- Pripojením sa na WiFi access point Shelly zariadenia napr. cez notebook a zadaním IP adresy 192.168.33.1 do prehliadača a zadaním názvu a hesla WiFi siete, na ktorú sa má Shelly zariadenie pripojiť.
- Zistiť IP adresu Shelly zariadenia. Poslúžiť na môže buď aplikácia Advanced IP Scanner alebo to zistíte pomocou rozhrania Vášho domáceho Router-a.
- Vložiť IP adresu ako URL adresu do prehliadača a spustiť aktualizáciu firmvéru.

- Počkať na dokončenie aktualizácie firmvéru Shelly zariadenia.
- V nastaveniach (Settings) Shelly modulu povoliť Cloud.

- Problém by mal byť odstránený.

Iné hlášky alebo varovania pri pridávaní Shelly zariadení do Shelly aplikácie:
- Something went wrong! Pri ukladaní názvu, ikony a miestnosti zariadenia. -> Skúste takisto zaktualizovať firmvér ako je vyššie uvedené.
- The device is already registered to another user! -> Táto hláška sa občas vyskytuje aj pri nových zariadeniach a je spôsobená problémom z výroby. Resp. ak ste kúpili už predtým použité Shelly zariadenie tak predchádzajúci užívateľ si ho neodstránil z aplikácie a používa ho na Cloude. V tomto prípade treba kontaktovať Shelly podporu a napísať im MAC adresu (sériové číslo) predmetného Shelly zariadenia. MAC adresu zistíte buď v Router-i alebo cez Advanceed IP Scanner. Kontaktovať Shelly viete - https://ticket.shelly.support/open.php
4 Komentáre
Eric 17.09.2023 Odpovedať
Hi, Same issue here. I’ve accessed the dimmer 2, enabled cloud, firmware was already up to date, add the device to my local network but still get the pending connection in the app.SmarterHOME 17.09.2023 Odpovedať
Hi,then you need to contact Shelly support https://support.shelly.cloud/en/support/home
Have a nice day.
SmarterHOME
Heinz Otto Krieger 15.02.2023 Odpovedať
Hi,my Shelly EM works perfectly! (After some connection tries)
The Shelly Dimmer 2 is showing PENDING CONNECTION.
Many restarts without success.
The above mentioned tips do not help.
Visible in App, not visible in Routerapp. 192.168.33.1 not reachable, so no update possible.
Where is the Trick???
Heinz
SmarterHOME Team 21.02.2023 Odpovedať
Hi Heinz,use Advanced IP scanner and find IP address of Shelly Dimmer 2.
Then put the IP address to web browser and check if there is no firmware update available, if yes proceed with update and then check if CLOUD in settings is enabled.
Thanks for understanding.
Have a nice day.
SmarterHOME Team