Fibaro Recovery

Fibaro Recovery

Niekedy sa vyskytnú problémy s Fibaro riadiacimi jednotkami, pri ktorých je nutné spraviť tzv. hard reset zariadenia a dostať sa do Recovery Mode (Módu pre obnovu systému).

Fibaro Home Center Lite

Recovery Mode

Ak nemáte prístup do webového rozhrania HCL, je potrebné spraviť Opravu resp. Obnovu systému podľa nasledovného postupu:

  • Vypnite Fibaro HCL odpojením napájacieho kábla
  • Stlačte tlačidlo „+" a súčasne zapojte napájanie do HCL, ktoré sa následne zapne, tlačidlo "+" držte stlačené
  • Keď budú LED diódy svietiť zľava-doprava a opačne, pustite tlačidlo „+"
  • POZOR: Ak podržíte tlačidlo "+" viac ako 10 sekúnd, IP Adresa HCL sa zmení na  192.168.81.1 a vy budete musieť zmeniť nastavenia Vášho PC-laptopu aby Ste mali znovu prístup cez  prehliadač. Nedržte tlačidlo „+" viac ako 10 sekúnd!

Dostupné možnosti záležia na verzii firmvéru Vaše Z-Wave riadiacej jednotky.

Repair System – Oprava systému

Ide o tzv. "soft reset", kedy Fibaro HCL stiahne z Internetu posledný firmvér a nainštaluje ho, Vaše užívateľské data a nastavenia ostanú nezmenené. Fibaro HCL musí byť pripojené do Internetu.

Ak Ste stratili pripojenie do riadiacej jednotky Fibaro HCL a nechce prísť o nastavenia, toto je voľba pre Vás.

Repair from file – Oprava zo záložného súboru

Podobne ako u „Oprava systému", len firmvér bude Fibaro HCL sťahovať z lokálneho systému, napr. Vášho počítaču (takýto súbor získate od technickej podpory spoločnosti Fibaro (fibaro@support.com).

Recover System – Obnova systému

Fibaro HCL stiahne posledný firmvér z Internetu, nainštaluje ho a resetuje všetky nastavenia!

POZOR: Fibaro HCL bude v továrenskom nastavení.

Fibaro Home Center 2

Recovery Mode

Ak nemáte prístup do webového rozhrania HC2, je potrebné spraviť Opravu resp. Obnovu systému podľa nasledovného postupu:

  • Vypnite Fibaro HC2 odpojením napájacieho kábla
  • Stlačte tlačidlo „+" a súčasne zapojte napájanie do HC2, ktoré sa následne zapne, tlačidlo "+" držte stlačené
  • Keď budú LED diódy svietiť zľava-doprava a opačne, pustite tlačidlo „+"
  • POZOR: Ak podržíte tlačidlo "+" viac ako 10 sekúnd, IP Adresa HC2 sa zmení na  192.168.81.1 a vy budete musieť zmeniť nastavenia Vášho PC-laptopu aby Ste mali znovu prístup cez  prehliadač. Nedržte tlačidlo „+" viac ako 10 sekúnd!

Dostupné možnosti záležia na verzii firmvéru Vaše Z-Wave riadiacej jednotky.

Recovering - Obnova

Táto funkcia vykoná úplny reset a obnoví továrenské nastavenia, taktiež odstráni všetky užívateľské dáta. Firmvér bude obnovený do verzie, v ktorej ste riadiacu jednotku obdržali – verziu uvidíte na obrazovke.

Hneď po dokončení procesu obnovy ste schopný aktualizovať firmvér na poslednú verziu použitím webového rozhrania. Uistite sa, že vytvorenú zálohu aby ste boli schopný obnoviť vaše nastavenia a zariadenia.

Moving - Presunutie

Presunutie všetkých užívateľských dát z jednej riadiacej jednotky HC2 do druhej riadiacej jednotky. Funkcia je momentálne nedostupná, čoskoro dostupná.

Downloading - Stiahnutie

Funkcia je momentálne nedostupná, čoskoro dostupná.

Reset Z-Wave chipu

Ak nepotrebujete vykonať úplný reset riadiacich jednotiek Fibaro ale len odstrániť pamäť Z-Wave chipu je možné vykonať je to možné vykonať reset tejto pamäte pomocou webového rozhrania Fibaro. Táto možnosť je dostupná v paneli Nastavenia -> Sieť Z-Wave -> Resetovat Z-Wave: Resetovat.

 

Táto funkcia vymaže všetky dáta to Z-Wave čipu a taktiež vymaže všetky Z-Wave zariadenia spárované s Fibaro riadiacou jednotkou, avšak scény, sieťové nastavenia, užívatelia ostanú. Neskôr potom budete musieť znova odobrať (Exclude) zariadenia a znova pridať (Include) zariadenia, ktoré boli pred resetom spárované s Fibaro riadiacimi jednotkami.

Backup and Restore – Záloha a obnova

Na vytvorenie a obnovenie Home Center záloh kliknite na Nastavenia a následne Záloha a obnovenie. Následne môžete vidieť teda body obnovy – s dátumami, kedy boli vytvorené, na akej verzii firmvéri a či je kompatibilné s aktuálnou verziou.

Pozn.: Odporúčame pravidelne vytvárať obnovovacie body, hlavne pre aktualizáciami firmvéru na stabilné verzie.


 

2 Komentáre

  • David Kaufman

    David Kaufman 09.06.2017 Odpovedať

    Dobrý den,

    podpora fibaro po mě chce abych udělal revovery, protože se nemůže připojit k HC2 pro to aby odstranila nefunkční zařízení, které nejsem schopen odstranit já z webového rozhraní. Když provedu recovery do továrního nastavení, zůstanou v HC2 moje zálohy abych mohl obnovit moje nastavení?

    Děkuji

    David
    • SmarterHOME Team

      SmarterHOME Team 14.06.2017 Odpovedať

      Dobrý deň,

      áno zálohy Vám ostanú v systéme avšak pravdepodobne po obnove sa Vám zobrazia aj zariadenia, ktoré Vám nejdú odstrániť. Ak ste mali nastavené nejaké vlastné ikony, tie budú vymazané a budete ich musieť ručne vložiť.

      Čo sa týka problému ručného odstránenia zariadení, v niektorej z verzií Fibaro Systému s tým bol problém pri nastavenom CZ jazyku. Skúste zmeniť nastavenie jazyku na EN vo Fibaro webovom rozhraní a tak odstrániť nefunkčné zariadenia.

      SmarterHOME Team

Zanechajte nám Váš názorZanechajte odpoveď

Vyhľadávanie v blogu

Najnovšie názory

Naposledy navštívené

Žiadne produkty

Menu

Porovnat 0